Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Borkommunikáció |
2017. szeptember 08. péntek, 22:31 |
Veszelszki Ágnes (szerk.) 2018: Borkommunikáció. Aszútól a zenitig. Budapest: Századvég Kiadó. [a kötet Facebook-oldala] [a kötet Instagram-oldala]
Berkowitz, Mark 1996: World's Earliest Wine. Archaeology (Archaeological Institute of America) 49/5. Carter, Felicity 2017: The art of wine storytelling. Meininger's Wine Business International. 18–20. Domán Szilvia 2007: Jobban ízlik-e a drágább bor? A bor minősége és ára összefüggéseinek vizsgálata vaktesztek segítségével. Marketing és Menedzsment 41/4−5: 64−67. Durrieu, François – Remaud, Hervé – Chaudier, Fabrice – Barre, Aude – Chateau, Christophe 2011: Qu'est-ce que le marketing du vin?. Les Cahiers Marketing du CIVB. 4–10. Fehér, János; Lengyel, Gabriella; Lugasi, Andrea 2007: The cultural history of wine. Theoretical background to wine therapy. Central European Journal of Medicine 2/4: 379–391. Gaál Béla – Párdányi Miklós 2006: Bormarketing. A magyar borok marketingje. Tatabánya: Alfadat-Press Kft. Hall, Colin Michael – Mitchell, Richard 2007: Wine Marketing: A Practical Guide. Abingdon: Routledge. Hamvas Béla (bármelyik kiadás): A bor filozófiája. Horváth Ferenc 2005: Különc borvidék: Sopron, a kékfrankos fővárosa. Sopron: Bormarketing Műhely. Jellinek, E. M. 1976: Drinkers and Alcoholics in Ancient Rome. Edited by Carole D. Yawney and Robert E. Popham. Journal of Studies on Alcohol 37/ 11: 1718−1740. Johnson, Hugh 1989: The Story of Wine. Simon and Schuster. Lehrer, Adrienne 2009: Wine & Conversation. Oxford et al.: Oxford University Press. Lukacs, Paul 2013: Inventing Wine: A New History of One of the World's Most Ancient Pleasures. New York – London: W. W. Norton. McGechan, Bruce 2013: Wine marketing online: How to use the newest tools of marketing to boost profits and build brands. San Francisco: Broad and Bench Publishing. McGovern, Patrick E. 2003/2007: Ancient Wine: The Search for the Origins of Viniculture. Princeton University Press. McGovern, Patrick E. 2010: Uncorking the Past: The Quest for Wine, Beer, and Other Alcoholic Beverages. University of California Press. Olsen, Janeen – Wagner, Paul – Thack, Liz 2016: Wine Marketing & Sales, Second edition: Success Strategies for a Saturated Market. San Francisco: Board and Bench Publishing. Papp János 2009: A magyar − és azon belül a tokaji − borok piacszegmentációjával kapcsolatos kérdések. Marketing és Menedzsment 43/3. 24−37. Robinson, Jancis; Harding, Julia; Vouillamoz, Jose 2013: Wine Grapes. Harper Collins. Sandler, Merton; Pinder, Roger (eds.) 2002: Wine: A Scientific Exploration. CRC Press. Tóth-Czifra, Erzsébet 2014: From Cabernet Sauvignon to Egri Csillag: Changing patterns in Hungarian wine naming. Hungarian Studies 28/2: 315−332. Varriano, John 2011: Wine: A Cultural History. Reaktion Books.
Allhoff, Fritz (szerk.) 2008: Wine & Philosophy. A Symposium on Thinking and Drinking. Malden, MA: Blackwell Publishing. Ambrus Lajos 2005: A Bakator. Magyar Nemzet, 2005. április 16. Andrásfalvy Bertalan 1957: A vörösbor Magyarországon. Szőlőművelésünk balkáni kapcsolatai. Néprajzi Értesítő XXXIX: 49−69. Balassa Iván 1991: Tokaj-Hegyalja szőleje és bora. Tokaj: Tokaj-Hegyaljai ÁG Borkombinát. Balázs Géza 1998: A magyar pálinka. Budapest: Aula. Balázs Géza 2004: Pálinka, a hungarikum. Budapest: Állami Nyomda. Balázs Géza 2012: Nagy párlat- és pálinkakönyv. Budapest: Magyar Szemiotikai Társaság. Balázs Géza 2016: Szőlőfajták neve. E-nyelv.hu, 2016. 05. 30. http://www.e-nyelv.hu/2016-05-30/szolofajtak-neve/ [2018. 07. 08.] Balázs Géza 2018: A nyelvi humor antropológiája. Századvég 87: 57−72. Balogh Jeremiás Máté 2017: A vezető magyar online borboltokkal végzett kutatás adatai. Munkatárs: Szanyi Judit. Kézirat. Budapest: Budapesti Corvinus Egyetem. Beck Tibor é. n.: A magyar bortermelő lelki alkata. Rubicon. http://www.rubicon.hu/magyar/oldalak/a_magyar_bortermelo_lelki_alkata [2018. 07. 01.] Benkei Ildikó (szerk.) 2016: Az istenszülőnek ajánlva. Lőrincz György borásszal beszélget Benkei Ildikó. Budapest: Kairosz. Benyák Ferenc − Benyák Zoltán 2003: A bor mint nemzeti jelkép. Budapest: Hermész Kör. Benyák Zoltán 2016: Három város. Budapest: Kortárs Kiadó. Bhat, Subodh − Reddy, Srinivas K. 1998: Symbolic and functional positioning of brands. Journal of Consumer Marketing 12/1: 32−43. Botos Ernő Péter − Marcinkó Ferenc 2005: Tokaj boratlasz. Budapest: Bor-Kép. Botos Ernő Péter 2004: Bormarketing. In Botos Ernő Péter − Hajdú Istvánné: Bormarketing. Budapest: Mezőgazda. 95–164. Botos Ernő Péter 2005: Villány boratlasz. Budapest: Bor-Kép. Bouquet, Pierrick 2012: Social Media Marketing in the American and French wine industry in 2011. ABLE Social Media Marketing. http://ablesocial.com/market-research [2016. 02. 03.] Csávossy György 1994: Gondolatok a bortékában. Kolozsvár: Dacia. Csoma Zsigmond 1984 [1985]: A filoxéra és hatása a Káli-medencében. In Törőcsik Zoltán – Uzsoki András (szerk.): A Veszprém Megyei Múzeumok Közleményei. Veszprém. 733−757. Csoma Zsigmond 1986: Nászéjszakák bora: a somlai. Budapest: Mezőgazdasági Kiadó. Csoma Zsigmond 1994−1995: Szőlészeti, borászati hagyományok, a megújulás és a közösség kötelékében. Kapcsolatok, hatások, konfliktusok Dunántúl és Európa között a 17. század végétől a 20. század elejéig. Budapest−Debrecen. 289−344. Dornyay Béla 1939a: A balatonparti Gyenesdiás régi fapincéi. Néprajzi Értesítő 1939/1: 48−59. Dornyay Béla 1939b: A keszthelyvidéki szőlőhegyek múltjából. Vasi Szemle 1939/4: 210−221; 1939/5−6: 301−312. Dömötör Tekla 1974: A népszokások költészete. Budapest: Akadémiai Kiadó. Éberhardt K. 2013: Szekszárdi borászatok marketingtevékenysége. Szakdolgozat. Budapest: BGF. Égető Melinda 2001: Szőlőművelés és borászat. In Paládi-Kovács Attila (szerk.): Magyar néprajz II. Gazdálkodás. Budapest: Akadémiai Kiadó. 527−596. Elliot, Statia – Barth, Joe E. 2012: Wine label design and personality preferences of millennials. Journal of Product & Brand Management 21/3: 183–191. Fazio, Russel H. – Williams, Carol J. – Powell, Martha C. 2000: Measuring Associative Strength: Category Item Associations and Their Activation from Memory. Political Psychology 21/1: 7–25. Forbes, Sharon L. – Dean, David L. 2013: Consumer Perceptions of Wine Brand Names. Faculty of Commerce Working Papers 5: 1–11. Franson, Paul 2006: Labels Gone Wild. Wine Enthusiast Network. https://www.winemag.com/2006/03/01/labels-gone-wild/ [2018. 02. 03.] Gaál Béla – Párdányi Miklós 2006: Bormarketing. A magyar borok marketingje. Tatabánya: Alfadat-Press. GfK Hungária Piackutató Intézet 2008: Borfeltáró kutatás a Nemzeti Bormarketing Program keretében. Budapest: GfK. Gluckman, Robert L. 1990: Consumer Approach to Branded Wines. European Journal of Marketing 24/4: 27−46. Grimes, William 2011: With Rude Names, Wine Stops Minding Its Manners. The New York Times. http://www.nytimes.com/2011/12/07/dining/with-rude-names-wine-stops-minding-its-manners.html [2018. 02. 03.] Hall, Michael C. – Mitchell, Richard 2008: Wine Marketing: A practical guide. Oxford: Butterworth-Heinemann. Hamvas Béla 2010: A bor filozófiája. Budapest: Medio. Másik kiadása: Hamvas Béla é. n.: A bor filozófiája. Szentendre: Editio M Kiadói Kft. Hanula Zsolt 2009: 160 éve nem koccint sörrel a magyar. Index, 2009. 10. 06. https://index.hu/tudomany/tortenelem/2009/10/06/160_eve_nem_koccint_sorrel_a_magyar/ [2018. 03. 16.] Harsányi Dávid − Hlédik Erika 2016: Nagy Bor Teszt Eredmények. Trinety Media Kft. http://nagyborteszt.hu/eredmenyek_2016.pdf [2018. 02. 22.] Harsányi Dávid − Hlédik Erika 2017: A hazai borfogyasztói szegmensek 2016-ban. In Bányai Edit − Lányi Beatrix − Törőcsik Mária (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar. 179–188. https://emok.hu/tanulmany-kereso/d541:a-hazai-borfogyasztoi-szegmensek-2016-ban [2017. 09. 27.] HNT 2016 = Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2016: Magyarország szőlészetének és borászatának helyzete. http://www.borrend.hu/dynamic/hirek/magyarorszag_szoleszetenek_es_boraszatanak_helyzete__2016.pdf [2018. 02. 03.] Hofmeister Tóth Ágnes – Totth Gedeon 2003a: A borvásárlási döntéseket befolyásoló tényezők. Reklámvonal, különkiadás 2003. november: 18−21. Hofmeister Tóth Ágnes – Totth Gedeon 2003b: Miért beteg a magyar bormarketing? Reklámvonal, különkiadás 2003. november: 22−24. Hofmeister Tóth Ágnes – Totth Gedeon 2004: Hogyan választanak a fogyasztók bort? Marketing & Menedzsment 2004/4: 14−21. Hofmeister-Tóth Ágnes – Totth Gedeon 2006: A jó bornak nem kell cégér. Előadás. VII. Bormarketing Konferencia. Sopron, 2006. december 6. Illés Péter 2017: Tájfenntartó szőlőhegyi gazdaközösségek. Néprajzi, történeti és szociokulturális antropológiai írások az Őrség, a Vasi-hegyhát/Kemeneshát és a Kemenesalja kistájakról. Szombathely: Savaria. Jankó János 1902: A Balaton-melléki lakosság néprajza. A Balaton tudományos tanulmányozásának eredményei III/2. Budapest: k. n. Jouvin, Laurent 2012: Funny Wine Names That Will Make You Buy Wine. Wineponder. http://www.wineponder.com/funny-wine-names/ [2018. 02. 03.] Kapferer, Jean-Noel 1992: Strategic brand management: New Approaches to creating and evaluating brand equity. London: Kogan-Page. Kapitány Ágnes – Kapitány Gábor 2002: Magyarságszimbólumok. Budapest: Európai Folklór Intézet. Keleti Károly 1875: Magyarország szőlészeti statisztikája 1860−1873. Budapest: k. n. Kendall, K. W. − Fenwick, Ian 1979: What do you learn standing in the supermarket aisle? Advances in Consumer Research 6: 153−160. Kerekes Lajos 1941: Pomológia. A Növényvédelem és Kertészet kiadása. Kiricsi Zoltán 2004: Magyar bormárkák nevei. Névtani Értesítő 26: 156–160. Kiss Lajos 1988: Földrajzi nevek etimológiai szótára. 1−2. Budapest: Akadémiai Kiadó. Lehrer, Adrienne 2009: Wine & Conversation. Second edition. Oxford: Oxford University Press. Lockshin, Larry 1997: Branding and Brand Management in the Wine Industry. The Australian and New Zealand Wine Industry Journal 12/4: 386−387. Lockshin, Larry − Corsi, Armando Maria 2012: Consumer behaviour for wine 2.0: A review since 2003 and future directions. Wine Economics and Policy 1/1: 2−23. Lockshin, Larry − Spawton, Anthony L. − Macintosh, Gerrard 1997: Using Product, Brand and Purchasing Involvement for Retail Segmentation. Journal of Retailing and Consumer Services 4/3: 171−183. Lukács László − Ambrus Lajos − L. Simon László 2005: Édes szőlő, tüzes bor. A Velencei-tó környékének szőlő- és borkultúrája. Budapest − Pázmánd: Ráció Kiadó − Velencei-tó Környékéért Alapítvány. Mező Ferenc 2012: Bormarketing. Eger: Eszterházy Károly Főiskola. Miller, Karen – Chadee, Doren 2008: The relevance and irrelevance of the brand for small and medium wine enterprises. Small Enterprise Research 16/2: 32–34. Mora, Pierre 2016: Wine positioning. Heidelberg: Springer. Müller Róbert 1990: A földművelés fejlődése a kezdetektől a törökkor végéig. In Müller Róbert – Petánovics Katalin: A földművelés története. A Balatoni Múzeum Állandó Kiállításának Katalógusai 4. Keszthely. 3−10. Nagy Zita 2010: Királyleányka – Egy igazi nő a szőlőfajták között. Borászportál, 2010. 03. 17. https://www.boraszportal.hu/hirszuret/kiralyleanyka_egy_igazi_no_a_szolofajtak_kozott-1240# [2018. 05. 09.] Nyulasi Gábriel 2011: A fehér szőlők illatos kishercege: az Irsai Olivér. Borászportál, 2011. 04. 24. https://www.boraszportal.hu/hirszuret/feher_szolok_illatos_kishercege_irsai_oliver-833 [2018. 05. 09.] Oszoli Ágnes – Szabó A. – Molnár E. – Botos E. P. 2003: Borfogyasztási szokások Magyarországon. Kecskemét: Oszkő Tanácsadó Bt. – FVM Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet. Pap Miklós 1985: A tokaji. Budapest: Gondolat. Papp János 2003: A promóciós eszközök használatának lehetőségei a borkereskedelemben. In Lehota József – Fehér István (szerk.): Borexport-marketing. Gödöllő: SZIE. 177−192. Papp-Váry Árpád 2010: Bátor borok. Marketing & Média 15: 16–17. Paradis, Carita − Eeg-Olofsson, Mats 2013: Describing Sensory Experience: The Genre of Wine Reviews. Metaphor and Symbol 28/1: 22−40. Péchy László – Bednárik Éva – Pakainé Kováts Judit – Rigler Zsolt 2013: Bormarketing munkát támogató piackutatás a magyar borpiacon. Sopron: Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. Pettkó Béla 1894: Egy XVII. századi hegyközség törvényei. Magyar Gazdaságtörténeti Szemle 30−34. Petneki Áron 2016: A tokaji bor dicsérete. Rubicon 2016/8: 52. Post, Peggy 1997: Emily Post's Etiquette 75th Anniversary Edition. Table Settings. H. n.: Harper-Collins. Rácz János 1997: Kétszáz magyar szőlőnév. Budapest: Magyar Nyelvtudományi Társaság. Rácz János 2003: A Szőlő és Bor. Magyar Nyelvőr 127/3: 283−287. http://nyelvor.c3.hu/period/1273/127303.pdf [2018. 07. 08.] Resnick, Evelyn 2008: Wine Brands. Houndmills: Palgrave Macmillan. Rohály Gábor 2017: A bor teológiája. Budapest: Akó Kiadó. Schams Ferenc 1932−1933: Ungarns Weinbau...vollständiger Beschreibung sämtlicher berühmten Weingebirge des ungarischen Reiches. . . I – II. Pest: k. n. Schleicher Vera 2008: Zárójelentés. Jankó János nyomában – Balaton az ezredfordulón. http://real.mtak.hu/1874/1/48831_ZJ1.pdf [2018. 03. 13.] Sherman, Scott – Tuten, Tracy 2011: Message on a bottle: the wine label's influence. International Journal of Wine Business Research 23/3: 221–234. Sille István 2012: Illem, etikett, protokoll. Budapest: Akadémiai Kiadó. Simon András 2006: A technológia és minőség kapcsolata a szőlőfeldolgozás-mustnyerés munkafolyamatában. A dél-zalai példa. Disszertáció. Budapest: ELTE BTK Néprajztudományi Doktori Iskola. http://doktori.btk.elte.hu/folk/ [2018. 03. 13.] Spawton, Tony 1990: Marketing Planning for Wine: The Wine Marketing Environment. International Journal of Wine Marketing 2/2: 2−49. Spawton, Tony 1998: Building Brands in the Wine Sector. The Australian and New Zealand Wine Industry Journal 13: 417−420. Szekfű Gyula 1922: A magyar bortermelő lelki alkata. Budapest: Eggenberger. Szolnoki, Gergely − Taits, Dimitri – Hoffmann, Carsten 2014a: A cross-cultural comparison of social media usage in the wine business. 8th AWBR International Conference, June 28-30, 2014, Geisenheim, Germany. http://academyofwinebusiness.com/wp-content/uploads/2014/07/SMon03_Szolnoki_Gergely.pdf [2017. 03. 15.] Szolnoki, Gergely − Taits, Dimitri − Nagel, Moritz – Fortunato, Alessio 2014b: Using Social Media in the Wine Business. An Exploratory Study from Germany. International Journal of Wine Business Research 26/2: 3−19. Szolnoki, Gergely − Thach, Liz – Kolb, Dani (szerk.) 2016: Successful social media and ecommerce strategies in the wine industry. New York: Palgrave Macmillan. Szolnoki Gergely – Totth Gedeon 2018: A magyar borszektor elemzése piaci és fogyasztói szempontból. Borászati Füzetek XXVIII/1: 1−30. Sztanev Bertalan 2016: Borkedvelők kézikönyve. Budapest: Alinea. Tomcsányi Pál 1988: Az élelmiszergazdasági marketing alapjai. Budapest: Mezőgazdasági Kiadó. Totth Gedeon 2017: Bormarketing. In Szakály Zoltán (szerk.): Élelmiszer-marketing. Budapest: Akadémiai Kiadó. 468–477. Vajkai Aurél 1938: A parasztszőlőmívelés és bortermelés Veszprém megye déli részén. Néprajzi Értesítő 1938/1: 15−48. Vajkai Aurél 1958: Balaton melléki présházak. Budapest: Képzőművészeti Alap. Vajkai Aurél 1964: Balatonmellék. Budapest: Gondolat Kiadó. Vámos Lászlóné 2006: Terítési és felszolgálási alapismeretek. http://www.protokoll-etikett.hu/cikk/49238/teritesi-es-felszolgalasi-alapismeretek?area=625 [2018. 07. 06.] Vincze István 1958: Magyar borsajtók. Ethnographia 1958/1: 1−28. Vincze István 1971: Történeti-néprajzi összehasonlító vizsgálatok a kelet-európai szőlőkultúra körében. Módszertani meggondolások, kutatási eredmények. Népi Kultúra – Népi Társadalom V−VI: 310−314. Vinkó József 2017: Legyen inkább fröccs! Magyar Konyha, 2017. 08. 07. http://magyarkonyhaonline.hu/borozo/legyen-inkabb-froccs [2018. 03. 11.] Watson, Quinn 2011: Social media increases wine sales and consumption. Bachelor thesis, Faculty of the Agribusiness Department, California Polytechnic State University. http://digitalcommons.calpoly.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1072&context=agbsp [2017. 09. 20.]
Borgazdaság Anderson, Kym, ed. 2004 The World's Wine Markets: Globalization at Work. London: Elgar. Black, Rachel. 2013 Vino Naturale: Tensions between Nature and Technology in the Glass. In Wine and Culture: Vineyard to Glass. Rachel Black and RobertUlin, eds. Pp. 279–294. London: Bloomsbury. Black, Rachel, and Robert Ulin, eds. 2013 Wine and Culture: Vineyard to Glass. London: Bloomsbury. Borislavov, Yassen. 2004 Bulgarian Wine Book: History, Culture, Cellars, Wines. Sofia: TRUD. Demossier, Marion. 2013 Following Grand Crus: Global Markets, Transnational Histories, and Wine. In Wine and Culture: Vineyard to Glass. Rachel Black andRobert Ulin, eds. Pp. 183–200. London: Bloomsbury. Manning, Paul, and Ann Uplisashvili. 2007 "Our Beer": Ethnographic Brands in Postsocialist Georgia. American Anthropologist 109(4):626–641. Meneley, Anne. 2014 Discourses of Distinction in Contemporary Palestinian Extra-Virgin Olive Oil Production. Food and Foodways 22:48–64. Trubek, Amy. 2008 The Taste of Place: A Cultural Journey into Terroir. Berkeley: University of California Press. Walker, Adam, and Paul Manning. 2013. Georgian Wine: The Transformation of Socialist Quantity into Postsocialist Quality. In Wine and Culture: Vineyard toGlass. Rachael Black and Robert Ulin, eds. Pp. 201–220. London: Bloomsbury
Internetes oldalak
|