Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Iskolapad 2.0 Lévai Dórával |
2012. március 29. csütörtök, 21:40 |
A Kommunikáció: internet és média műhely idei első nyilvános találkozóját 2012. március 28-án Veszelszki Ágnes, a műhely vezetője nyitotta meg.
Lévai Dóra, az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központ egyetemi tanársegédje és doktorjelöltje a digitális korszak oktatásbeli lehetőségeiről tartott előadást. A prezentáció során a jelenlévők a tanulást és a tanítást támogató webes és IKT- (infokommunikációs technológia) eszközök igen széles tárházával ismerkedhettek meg. Kiderült, mit is jelent az iskolapad 2.0. Az előadó elhatárolta egymástól az online (e-learning, a hagyományos oktatás kiegészítésére szolgáló eszközök, mint például a fájlfeltöltés, fórum stb.) és a virtuális tanulási környezet (virtuális rendszer, mint például a Second Life, amelyben az avatár valós személy által mozgatott felhasználó). Szó volt a különböző generációk digitális kompetenciát illető különbségeiről és ezek hatásairól a tanítás területén (az IKT-eszközök használatába beleszületett Z generáció tagjait a digitális eszközök használatát tanuló Y generáció tagjai tanítják). A web 1.0 fő jelszava a lehetőség, a web 2.0-é az együttműködés, a 3.0-á pedig a megbízhatóság lesz. Az információ áramlását és megosztását támogató webes oldalak kulcsfogalma az együttműködés, amely többek között az internetes anyagok hitelességéhez járul hozzá. Lévai Dóra a tudás fája ábráján részletesen bemutatta a közösségi oldalakban, a tudástárakban és keretrendszerekben rejlő lehetőségeket. Ilyenek például a Facebook, a Google+, a Twitter; az SDT, a Realika, a Moodle, a Ning, a Grou.ps. Előnyük, hogy a többségük ingyenesen használható regisztrációt követően. Az információáramlást a videómegosztó Youtube, a szövegmegosztó Twitter és blogspot, a prezentációmegosztó Slideshare, a képalbumgyűjtő Picasa, a linkgyűjtő delicious; az együttműködést pedig a prezi, a Google Docs, a Quizlet, a mindmeister, a wikipédia és a wetpaint szolgálják. A pedagógusok részéről mindenekelőtt nyitottság szükséges a hagyományos tanítási módszereket kiegészítő új technológiák iránt. Végül a résztvevők rövid tájékoztatót kaptak a témával kapcsolatos Digitális pedagógus konferenciáról, amely 2012. május 26-án lesz az ELTE PPK-n. A kiírás tartalmazza a tanárszakosoknak szóló pályázati felhívást is. A rendezvény honlapja: http://digitalispedagogus.hu/ Az előadást követően Kruzslicz Tamás (KIM-műhelytag) moderálta a beszélgetést az érdeklődők kérdései alapján. Szó esett a Second Life oktatásbeli hasznosításáról, a Facebook-kutatásról, a kukkolókról és a copy-paste-feladatok kerüléséről.
A rendezvényen készült képek (Veszelszki Ágnes fotói)
Erdei Emese (KIM)
|
Módosítás dátuma: 2012. március 29. csütörtök, 21:45 |