Projektbeszámolók stílusgyakorlatról

A főzés tudománya című munkáról

A projektünket Marinával ugyanúgy kezdtük, mint amikor közösen készültünk előadást tartani az órán. Szerencsére, az első pillanatban kiderült, hogy mindketten elég praktikusan és hatékonyan szeretünk gondolkodni és dolgozni egyaránt, így nem féltem, hogy nehéz dolgunk lesz. Maga a tematika könnyen eldöntetett, az sokkal nagyobb kihívást jelentett, hogy mit sűrítsünk bele a könyvünkbe. Mindketten nagyon szeretünk és tudunk is főzni, így nem volt kikötés, hogy melyik részt kinek „kell" elkészíteni, ebben abszolút az ízlésünkre és a fantáziánkra hagyatkozhattunk. Sokkal nehezebb dolgunk volt, hogy honnan közelítse meg a tankönyv a főzést. Aztán közösen arra jutottunk, hogy az alapvető folyamatokat lenne a legcélszerűbb bemutatni, hiszen nem receptkönyv készül, hanem a főzés művészetét tanító kiadvány. A szövegeket úgy készítettük el, hogy mindenki számára érthető legyen, de főleg a teljesen kezdőkre gondoltunk. A grafikai munkát főként Marina végezte, én a szövegekből vettem ki kicsit jobban a részem. Talán az közelebb is áll hozzám. Lehet, hogy elgondolkodtató ötlet, hogy egyszer megvalósuljon egy ilyen könyv – hosszabb kiadásban...

A szövegek előkészítése nagyjából egyheti munkánk volt, a grafika és a végső simítások, javítások szintén igénybe vettek majdnem ugyanennyit. Amit visszanézve javítanék a saját munkámon, hogy kicsit egységesíteném a jelölésrendszert. Kellemes visszajelzés volt, hogy közben egy példány a csoportban segíti már az otthoni finomságok elkészültét, egy másik példány pedig egy kedves barátnőmnek, vagy inkább a párjának, jelenti azt a lépést, hogy most már otthon is fog készülni meleg étel... Ha csak ezekért is, de már megérte...

(Rátonyi Krisztina Zsuzsanna, 2014)

 

 

Az Endor története

Az Endor történetéről szóló tankönyv elkészítését nagyon élveztem. Munkám során, az Endor bolygó történetéhez szorosan kapcsolódó, Halálcsillag 2.0-ról kellett összeállítanom egy fejezetet a harmadik osztályos ewokok számára. Hozzám ez a téma abszolút nem állt közel a munka elkezdése előtt, de szeretek új dolgokat felfedezni, megtanulni, kipróbálni.

Elképzelésem sem volt, hogy mennyire nehéz olyan szöveget írni, amely úgy van megfogalmazva, hogy (tankönyv lévén) meg van benne magyarázva minden mondat. Történelmi könyvet írtunk, tehát a pontos adatok nagyon fontosak voltak.

A csoportban Hantal Zsófiával, Simon Szabinával és Somogyi Mártonnal dolgoztam együtt. Zsófival már elég jól ismerjük egymás, lévén mindketten informatikus könyvtáros hallgatók vagyunk, Szabinával tavaly helyesírásra jártam együtt, Marcit azonban nem ismertem korábban. A kommunikációs csatorna problémájának kérdése, amelyen keresztül a projekttel kapcsolatos feladatokról konzultáltunk, hamar megoldódott a facebook chatnek hála.
Személyes találkozásra is találtunk lehetőséget, Zsófival és Szabinával kétszer is konzultáltunk személyesen a csütörtöki órák után, és egyszer négyesben is találkoztunk.

Természetesen problémákba ütköztünk, azonban ezeken könnyen túl tudtuk tenni magunkat. Ilyen volt például a saját magunk számára, általunk kiszabott határidők betartása, amit nem nagyon sikerült kivitelezni. Azonban jó egyetemistaként számoltunk az ilyen jellegű csúszásokkal (amelyekbe jómagam is belefutottam), így a végleges határidő betartása nem okozott problémát.

Mindent összevetve örülök, hogy ezen a projekten dolgozhattam a félévben, érdekes tapasztalatszerzés volt a számomra. Nagyon jó csapatot alkottunk a többiekkel, sok segítséget kaptam az elején, amikor azt sem tudtam, hogy merre induljak el a saját részemben.

(Tóth Noémi, 2013)

Módosítás dátuma: 2014. december 12. péntek, 13:08
 

Keresés

Google-ajánlat