Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
A Paradox of Non-Verbal Communication on the Internet: Emoticons vs. Reaction-Gifs (abstract) |
2014. november 19. szerda, 15:41 |
The texts of digital communication lie on the frontiers of traditional orality and literacy (cf. Koch–Oesterreicher's notions of conceptual and medial orality and literacy), and visuality plays a far more important role in ICT than it played in earlier text transmission techniques (cf. Schriftbildlichkeit, Bildschriftlichkeit). These two basic characteristics result in novel ways of expressing emotions: in addition to the explicit verbal description of emotions and the use of interjections customary in
Sybille Krämer, Eva Cancik-Kirschbaum and Rainer Totzke (eds.), Schriftbildlichkeit, Berlin: Akademie Verlag, 2012. |