Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Az év orosztanára 2011 |
2011. december 03. szombat, 23:09 |
2011. december 2-án 18 órakor volt a Ruszisztikai díjátadó ünnepség az ELTE BTK Kari tanácstermében.
A 2007-ben alapított Pro Cultura Hungaro-Russica díjat idén az Európa Könyvkiadó alkotóműhelye kapta, a ruszista életműdíjat Fenyvesi István, a Szegedi Tudományegyetem nyugalmazott tanára, az év ruszistájának járó Lihacsov-érmet Szőke Katalin irodalomtörténész, a Szegedi Tudományegyetem Orosz Nyelv és Irodalom Tanszékének docense érdemelte ki. Az év orosztanára 2011-ben a kiskunhalasi Bibó István Gimnázium orosz és magyar szakos igazgatója, Veszelszkiné Huszárik Ildikó lett. A laudációt dr. Bognár Zoltán, a Bibó-gimnázium tanára tartotta.
(Forrás: Russtudies és szerkesztőségi hír :) )
A volt diákok értékelései
Kunszeri Anna (gimnazista: 1996‒2002) Azért szerettem a tanárnőnél oroszt tanulni (és magyart is), mert mindig vitt valami újat az órákba. Igazi kreatív személyiség és tanár, akinek az óráin nem lehet unatkozni. Már csak azért sem, mert nemcsak elvárta, hogy figyeljünk rá, hanem ő is odafigyelt ránk.
dr. Tomicskóné Magyar Tünde (gimnazista: 1989‒1993) A tanárnőnél tanultam oroszt két évig, mert utána átnyergeltem a latinra. A lényeg röviden: én az az eset voltam, aki szereti az oroszt, de az orosz nyelv ezt nem viszonozza... Mindazonáltal a tanárnőnél azért voltak jók az oroszórák, mert (a magyarhoz hasonlóan) végtelenül szerette a nyelvet, a tanítást meg (bár néha nem voltunk egyszerűek) azért bennünket is. Azt egészen biztosan nem felejtem el, hogyan kell belehallózni oroszul a telefonba... Tóth Norbert (gimnazista: 1989‒1993) A tanárnő teljes joggal érdemli meg ezt a kitüntetést. Szerintem csak én mentem tovább orosz szakra az osztályunkból 1993-ban, másra nem emlékszem, bár nem voltunk túl sokan... Eiler Kriszta (gimnazista: 1985‒1989) Hihetetlen elhivatottság, felkészültség, változatosság, humor jellemezte az óráit. Élmény volt az óráin részt venni. Ami fontos, hogy nemcsak most, több mint húsz év után gondolom ezt, hanem már akkor is így éreztem. Minden tiszteletem az övé, nagyon örülök a kitüntetésének. Benke Tímea (gimnazista: 2006‒2010) Mondhatnánk, hogy a Tanárnő egy remek tanár és érdekes órákat tart, de ez nem minden. Ő nemcsak oktat, hanem nevel is, és a diákjai egy-egy mozdulatából tudja, ha valami nincs rendben. Ő az, akin látszik, hogy nem érzi tehernek, hogy mindennap bemenjen az iskolába, és tanítson vagy csak úgy beszélgessen a gyerekekkel. Oroszóráról mindig úgy jöttünk ki, hogy biztosan nem volt felesleges bemennünk, mert a tananyag leadásán túl a Tanárnő mesélt az orosz kultúráról, a saját tapasztalatairól, az orosz szerzőkről alkotott új véleményekről. Azt hiszem, az ő célja nemcsak az, hogy oroszra tanítson, hanem az is, hogy a társadalom számára értékes emberré nevelje a diákjait. Ha az egyetemen megkérdezik, ki tanított a gimnáziumban, büszkén emelem ki Veszelszkiné Tanárnőt.
|