Digitális kommunikáció (Heresznyei Csilla)
2013. november 10. vasárnap, 18:04

Közösségi oldalas bejegyzés írása Facebooker-típusokban.

 

Facebook-felhasználói típusok:
- örök elégedetlen: reggel lekéste a buszát, leszidták a munkahelyén.. és további balszerencsés történések, amik vele történtek aznap és előszeretettel oszt meg az üzenőfalon
- bulizós: állandóan bulizik és bejelöli a kiírásában, hogy éppen hol. Hozzá valami értelmetlen vagy vicces szöveg társul.
- poéngyáros: valami nagyon vicces dolog történt vele, amit feltétlen meg kell osztania a nagyközönséggel.
- nagyon bölcs: sokszor oszt meg valamilyen idézetet, amiről valószínűleg fogalma sincs, hogy ki mondta.
ennél a feladatnál ez lesz: ,, Néha mindannyiunkat hatalmába kerít valami megmagyarázhatatlan szomorúság, amin sehogy sem tudunk úrrá lenni. Rádöbbenünk, hogy elmúlt a mágikus pillanat, anélkül, hogy csináltunk volna valamit, s az élet nem fedi fel előttünk csodáit.'' A lányt mondjuk éppen elhagyja a barátja és ezt hosszasan részletezi a külvilág felé.
- tudósító: Facebook profilja majdnem hogy egy hírportálhoz hasonlít, hiszen mindent megoszt, kiposztol, ami történik. A feladat az, hogy egy aktuális hírről írjon, amit véleményez is.
- játékos: folyton Fb-n található játékalkalmazásokra hív meg, de te csuklóból elutasítod. A feladat megfogalmazni egy olyan bejegyzést, amikor éppen nyer/veszít a kedvenc játékában vagy éppen bővítette a Farmville-jét.
- reklámozó: állandóan megoszt valamit egy márkáról, cégről, amit előszeretettel dicsér, akár csak egy amatőr marketinges. A feladat az, hogy egy új Samsung okostelefont kell reklámozni és leírni a tapasztalatait róla.
- világmegváltó: megállás nélkül posztol eltűnt kutyákról macskákról, akiket keresnek a gazdik. Továbbá bejegyzései nagy része arról szól, hogyan óvjuk a Földet. Ehhez kapcsolódóan kellene egy tipikus kiírás alkotni.
- dicsekedő: több ezer ismerőse van, 2 percenként váltogatja a profilképét, újabbnál újabb ruhákban. Nem győzi a környezete tudtára adni, hogy neki milyen jó élete van. Egy jellemző, "menőzős" bejegyzést kellene írni.

 

Keresés

Google-ajánlat