Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Hírből hirtelen (Görög Zsófia) |
2013. május 21. kedd, 11:38 |
Hírből hirtelen – (Görög Zsófia)
„Határon túli magyar színházak vendégeskednek a fővárosban
Ma indul az évente megrendezésre kerülő színházi szemle a budapesti Thália Színházban: az ötnapos rendezvényen kilenc előadást láthat a közönség. Az ötnapos szemlét a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház művészei nyitják meg ma este Moliere: A fösvény című művével, az Arizona Stúdióban pedig a Zentai Magyar Kamaraszínház előadásában Carole Fréchette: Simon hét napja című darabja látható. A vasárnapig tartó szemlén öt nagyszínpadi produkció, három stúdióelőadás és egy előadóest látható. A Thália Színház három játszóhelyén zajló rendezvény lehetőséget teremt arra, hogy a magyarországi közönség néhány nap alatt egy helyszínen ismerje meg a határon túli magyar előadásokat, emellett szakmai találkozóra is alkalmat ad.
(Forrás: www.kulturpart.hu 2013. május 15. 16:10)
1 Egyéni feladat. Állapítsd meg, melyik stílusrétegbe tartozik a fenti szöveg! 2. A-B-C-D oszlop: az első, második, harmadik és negyedik bekezdést szétosztjuk a diákok között: Egyénileg próbálj meg sms-/chatszöveget alkotni a bekezdésből, mintha az információt te osztanád meg valamelyik barátoddal sms-ben vagy a facebookon! 3. A vastagon szedett szavak közül válassz ki hármat, és találj ki olyan szóképet (elsősorban megszemélyesítést, hasonlatot és metaforát), amelyben a szó szerepelhet, vagy ami a szót magát fejezi ki! 4. Olvassuk fel a szöveget közösen úgy, hogy minden diák behelyettesíti az általa választott szót azzal a szóképpel, amelyet a 3. feladatpontban alkotott! |