Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Komolyzene a neten. Műhelytalálkozó Zsoldos Dáviddal |
2011. március 29. kedd, 21:30 |
A zongoraművészből-zenetörténészből üzletemberré avanzsált Zsoldos Dávid volt a Kommunikáció: internet és média műhely mai találkozójának vendége. A beszélgetést Harangozó Ádám vezette.
A Fidelio alapítója-tulajdonosa három fő témát kínált fel a résztvevőknek megbeszélésre: a kultúra kommunikációját, a zenészből kommunikációs szakemberré válás lehetőségeinek ismertetését, illetve az új média használatának módozatait.
A nyelvészkönyvtárban összegyűlt közönség ez utóbbit választotta. Megtudhattuk, hogy a médiával kapcsolatban gyakorta felmerül az a (tév)képzet, hogy már mindent kitaláltak előttünk, foglalt a piac − Zsoldos Dávid szerint ez azonban egyelőre nem fenyeget. A jó ötlet még mindig képes buborékot fújni... Az ötlet azonban nem egyenlő a technológiával, például a Twitter nem minden esetben és nem minden célcsoportnál alkalmazható, alkalmazandó technika.
Az online média a médiapiacon jelenleg 7-8%-nyi helyet foglal el, sőt a hírversenyben kiemelkedő helyen van (veszélyezteti a napilapok, sőt már a hetilapok létét is), ám a hirdetők nem tartják el. Az online tartalmak fizetőssé tétele várható „inkább előbb, mint utóbb”, legalábbis akkor, amikor már csak két választás marad: a tartalmak megszűnése vagy fizetés értük. A várható (közel)jövőben a tartalmak a jelenleginél is mobilabbak (pl. pozíció alapján a felhasználóhoz legközelebbi bulihely megadása), könnyebben elérhetőek és célzottak lesznek (a Facebook jelenleg is célcsoportok szerint rendezi hirdetéseit). Nagy újítások várhatók a digitális televíziózás elterjedésével: nem azt nézzük, amit kapunk, hanem azt nézzük majd, amire kíváncsiak vagyunk (a tévének a számítógépnél sokkal egyszerűbb a kezelőfelülete, ezáltal nagyobb célcsoport is elérhető a technológiával).
Legnehezebb helyzetben a prémium kulturális termékek kommunikációja van, például a komolyzenéé. Innen indult Zsoldos Dávid karrierje is, a komolyzenét kívánta a szélesebb közönséghez közelebb vinni. Két külső példát is hozott erre: A nem éppen a klasszikus zene fellegváraként ismert Venezuelában a fiataloknak a drogoktól és fegyverektől való eltérítésére komolyzenei programot vezettek be, az egyik venezuelai együttes már világszintű sikereket is elért. Mozart Cosí fan tutte vígoperájának legújabb feldolgozásában megújították-felfrissítették a szöveget, ezáltal az (egyébként brazil szappanoperákra emlékeztető sztorival rendelkező) opera az ifjabb generációkat is elérheti, megszólíthatja. A kultúranépszerűsítést szolgálja a Fidelio komolyzenei színpada a Sziget Fesztiválon is.
Az előadás végén megtudhattuk azt is, miképpen lehet valaki (majdnem) bölcsészből médiaszak- és üzletemberré.
|
Módosítás dátuma: 2011. április 20. szerda, 12:56 |