Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Like economy. What is the economic value of likes? (abstract) |
2017. május 08. hétfő, 20:34 |
The most prominent social button is the "like". The social networking site Facebook intro-duced this feature within its platform in February 2009. In social media, the participatory and collaborative version of the web, liking is a so-called predefined communicative act (just as sharing and as opposed to comments which can be written by the users in a non-given way). The authors of the paper The Like Economy, Anne Helmond and Carolin Gerlitz remark: "The Like is always a collective. It is more than +1." And why are likes relevant for the economy? Because they "allow the instant transformation of user engagement into numbers on button counters, which can be traded and multiplied but also function as tracking devices" (Gerlitz−Helmond 2013: 1348). Through the recommendation and like culture the interactions of users with contents and each other (otherwise: the practices of everyday life, including the consumption of goods and information) became part of databases. "Using social media [...] may require new ways of thinking" (Kaplan–Haenlein 2010: 67). The proposed talk tries to answer the following questions: How to turn likes into revenue? Is it worth buying page and post likes? Is there any distinction between good and bad likes (cf. public customer service on social media sites)? If so, what makes a(n economically) good like? In other words: What can be the economic value of likes?
References |