Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
„Mindenki játszik”. Műhelytalálkozó Fekete Zsomborral |
2010. október 19. kedd, 20:00 |
A Kommunikáció: internet és média diákműhely 2010. október 7-én tartotta első nyilvános találkozóját a Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet könyvtárában. Ez alkalommal Fekete Zsombor játékkutató- és fejlesztő volt a vendégünk, akivel a játékkutatás történetéről, problémáiról és a különböző játékhasználati szokásokról beszélgettünk. A moderátor Balog Péter műhelytagunk volt.
A ludológus bemutatta a számítógépes játékokhoz kötődő legfontosabb sztereotípiákat, amelyeket – bár van valóságalapjuk – cáfolni is lehet: statisztikailag nem mutatható ki, hogy az ilyen típusú játékok agresszívvá tesznek-e, ahogy kevés információnk van a függőségről is. Fekete Zsombor hangsúlyozta, hogy napjaink számítógépes játékai a közösségi cselekményre helyezik a hangsúlyt, így a játékok elidegenítő hatását is át kell értelmeznünk. Előadásából kiderült, hogy az igazi játék egyszerre tanít és szórakoztat, vagyis megfelel az edutainment elvárásainak, a játékkutató azonban felhívta a figyelmet az edutainment kategóriába tartozó játékok lényegére, vagyis arra, hogy „játszva tanulás” ideje összességében kevesebb legyen, mint külön-külön a játékra és a tanulásra szánt idő. A legfontosabb játékkal kapcsolatos elméletek megismerése mellett lehetőségünk nyílt arra, hogy megtudjuk, mivel tölti napjait egy játékfejlesztő, milyen aktuális projekten dolgozik, milyen lehetőségei vannak hazánkban a számítógépes játékokat készítő cégeknek, és nem maradt titok az sem, hogyan készül egy-egy játék. A találkozó megmutatta, mennyire fontos magáról a játékról, annak céljáról és lehetőségeiről beszélni, hiszen a játék igenis komoly dolog, már csak azért is, mert mindenki játszik. Németh Luca beszámolója |
Módosítás dátuma: 2010. november 09. kedd, 16:27 |