Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Ollé János volt a KIM vendége |
2013. március 15. péntek, 13:07 |
A Kommunikáció: internet és média műhely e féléves első nyilvános találkozójának meghívott vendége Ollé János (ELTE PPK) volt. A 2013. március 7-i műhelytalálkozót bekapcsoltuk az Egyetemi anyanyelvi napok rendezvénysorozatába. Ollé János Virtuális környezet, virtuális oktatás címmel tartott bő félórás bevezető előadást, amelyet az egyik virtuális környezet, a Second Life (SL) működését illusztráló virtuális barangolás követett. Ezután kérdéseket lehetett feltenni az előadónak. A beszélgetést Balogh Andrea műhelytag moderálta.
A virtuális környezetek oktatási hasznosítása kapcsán szó esett például arról, hogy legnagyobb előnyük a térfüggetlenség. Virtuálisan bejuthatunk olyan helyekre, ahova a valóságban nem (vagy csak veszélyek árán), például körbejárhatunk egy atomreaktorban. Vizsgálatok támasztják alá, hogy társas beilleszkedési zavarokkal küzdőknek is segítséget jelenthet a virtualitás. Mindenképpen külön kutatandó terület a virtuális metakommunikáció: gyakorlottnak kell lenni ahhoz, hogy avatárunkkal időben (a kommunikáció tempójának megfelelően) nonverbális jeleket is adjunk partnerünknek. Sajátos használati terület az ún. empátiatréning: virtuálisan kerekes székesek lettek a résztvevők, átélhették az ezzel kapcsolatos érzelmeket. Izgalmas kísérlet volt a háromnapos, napi 21 órás globális virtuális konferencia. Finnországban és Szingapúrban egyre sikeresebbek a valódi kontakttevékenység nélküli távoktatási formák. A valóság és virtualitás kapcsolatáról néhány tévhitet is eloszlatott előadónk: az ELTE PPK virtuális kurzusain résztvevők 97%-a humán avatárt választott, nagyon ritka a virtuális nemváltás, az anonimitás pedig nem jellemző. A virtuális világ – például a Facebook közösségi oldallal szemben – nem, de legalábbis kevésbé addiktív: míg a közösségi oldalakon tevékeny közreműködésünk nélkül is „pörögnek” az események, addig a SL-ban nem történik semmi, ha mi nem csatlakozunk valamely történéshez. Ezt láthattuk is az előadás időpontjában éppen „kihalt” virtuális ELTE PPK-n.
Az előadáson olyan sok vendégünk volt, hogy a nyelvészkönyvtárban nem is jutott mindenkinek ülőhely! Köszönjünk előadónknak az izgalmas előadást és mindenkinek a részvételt. Találkozzunk legközelebb, április 18-án 16 órakor.
Az előadáson készült fényképek
Ollé Jánosnak a témában megjelent könyvei: Virtuális környezet, virtuális oktatás (Eötvös Kiadó, Budapest, 2012) Oktatásinformatikai módszerek (Eötvös Kiadó, Budapest, 2013)
Ahogy egy hallgatónk látta:
2013. március 7-én Ollé János tartott előadást a virtuális környezetről és oktatásról az ELTE BTK-n. Egy olyan technikai újdonságot ismerhettünk meg, amely Magyarországon még nem igazán elterjedt, azonban világszerte közel tízmillió ember használja rendszeresen. Az előadást követő beszélgetést Balogh Andrea moderálta.
|
Módosítás dátuma: 2013. május 16. csütörtök, 23:29 |