Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Slam poetry as a specific text-production technique (abstract) |
2013. november 05. kedd, 22:51 |
Slam poetry is a kind of performance-poetry competition; a verbal contest with relatively few formal restrictions, voiced in the language of the street but in a sophisticated way. The increasingly popular slam movement, which functions as a kind of subculture, has been present in Hungary since 2006. The quality of poems may vary to a great extent. Their most important stylistic characteristics are the following: use of colloquial language and slang; foul language; antithesis, repetition and enumeration as figures of speech; neologisms and hapax legomena; linguistic humour and creativity manifested in, among others, puns, anti-proverbs and twisted common places. These texts exert their effect almost exclusively during the oral performance, making them relate to the strengthening trend of our days which puts orality before literacy. |