Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Stílusirányzatok, stílusjegyek (Szabó Dávid) |
2011. március 28. hétfő, 10:04 |
A feladathoz 4 csoportra van szükség. Minden csoport kap 1-1 verset, amellyel kapcsolatban 2 feladatot kell megoldaniuk: a) A versben található stílusjegyek alapján a csoportnak meg kell határoznia, hogy milyen stílusirányzathoz tartozik a mű (a felfedezett stílusjegyeket ismertetniük is kell a többiekkel) b) Egy általam meghatározott stílusirányzat jellemző stílusjegyeit a csoportnak bele kell építenie a kapott versbe (pl. Berzsenyi Dániel A Magyarokhoz című versébe impresszionista stíluselemek beleszövése). Ez történhet új szavak, sorok hozzáadásával, illetve a meglévők átírásával is. A jobb követhetőség érdekében minden csoport megkapja mind a négy verset, de természetesen csak az egyikkel kell dolgozniuk.
Berzsenyi Dániel: A magyarokhoz Forr a világ bús tengere, ó magyar! Egy nap lerontá Prusszia trónusát, Fegyvert kiáltnak Baktra vidékei, Te Títusoddal hajdani őseid Ébreszd fel alvó nemzeti lelkedet! Bátran vigyázom. Nem sokaság, hanem
Csokonai Vitéz Mihály: Tartózkodó kérelem A hatalmas szerelemnek Megemésztő tüze bánt. Gyönyörű kis 'tulipánt!' Szemeid szép ragyogása Eleven hajnali tűz, Sok ezer gondot elűz. Teljesítsd angyali szókkal, Szeretőd amire kért: Fizetek válaszodért.
Csokonai Vitéz Mihály:
Tóth Árpád: Körúti hajnal
|