Tárgyalástechnika 2015
2015. április 27. hétfő, 19:57

A cégbemutatók értékelő űrlapjai

Az első csoport (15.30 és 17 óra között)

A második csoport (17 és 18.30 között)

 

Témák a vizsgatárgyaláshoz

1. csoport

Click&Boom és Mikrochip (Nyelvek elegye)

A Click&Boom a piacon való terjeszkedése miatt fel akarja vásárolni a Mikrochip gyártóját. A Nyelvek Elegye Corp. bizonyos feltételek mellett hajlandó lenne az eladásra. Gondoljanak a munkatársakra (mi lenne az átvett fejlesztők mellett a marketingesekkel, pénzügyesekkel, adminisztrátorokkal, ilyen csoportja már van a C&B cégnek), a vételárra (a szabadalmakra is), az arculati elemekre, a helyszínekre (kutatólaborok, irodák) stb. A Nyelvek Elegye Corp. jelenlegi értéke a Forbes magazin becslése szerint 1 milliárd forint. Készüljenek fel minden szempontra. A C&B célja értelemszerűen a minél olcsóbb és egyszerűbb cégátvétel.

 

Gifted + Agyas lábas

Az Agyas lábas gyártói és forgalmazói keresik meg a Gifted céget, szeretnék, hogy bekerüljenek az ajándékötlet-gyáros kínálatába. Viszont a forgalmazásért nem hajlandóak pénzt fizetni. Találjanak minél több alternatív megoldást, hogy létrejöhessen az üzlet. Azt is gondolják végig, hány terméket szeretnének eladni, milyen áron, van-e árengedmény, kiszállítási díj, melyik cég végzi a kiszállítást, lehet-e egyéb termékekkel összecsomagolás, kinek a feladata lesz a marketing (van-e ebben kölcsönösségre lehetőség) stb.

 

Marry Me + JAD

A JAD édesítőszer-gyártó üzeme most költözött új helyszínre, éppen a Marry Me ügynökség irodája mellé. A Marry Me munkatársait zavarja a termékelőállítással járó zaj, illetve a szagok, továbbá félnek az egészségre káros anyagok hatásától. Elköltözni nem akarnak: jól bevált az iroda, ezt ismerik az ügyfelek, megfelelő elhelyezkedésű és hatalmas költséggel járna a költözködés. Próbálják meg rendezni a jószomszédi viszonyt.

 

2. csoport

IMB és Filojob

A Filojob felkéri egyéni vagy kiscsoportos coacholásra az IMB céget. Nem a Filojob munkatársainak kellene segíteni, hanem az ügyfeleiknek. Dolgozzák ki az együttműködés részleteit: milyen gyakorisággal, milyen áron, milyen kedvezményekkel, milyen csoportokban tudnának szolgáltatást nyújtani, pontosan mit kínálnának. A Filojob gondolja végig, kötelezővé tenné-e a részvételt a (pályakezdő) ügyfeleinek, milyen összeget kérne a szolgáltatásért (ebből mennyit továbbítana az IMB-nek), ki fizetné a szolgáltatást (az ügyfelek, egyetem, leendő munkáltató) stb.

 

GSI és Hola

A GSI fordítócég munkatársai vállalnak feladatokat az Hola nyelviskolánál is (a spanyol nyelvet érinti ez különösen). A GSI ezt nem tartja megfelelőnek, hiszen a munkatársak egyrészt a GSI-nél szerzett kapcsolatrendszert átviszik az Hola céghez is, másrészt az Hola szervezte hétvégi és esti elfoglaltságok nagyon leterhelik a közös embereket. A GSI vezetősége természetesen már egyeztetett a saját embereivel, akik nem szeretnének lemondani az Hola nyújtotta pluszbevételről, de a GSI megválni tőlük nem szeretne. Beszéljék meg ezt a helyzetet, találjanak minél több, minden érintett számára kedvező megoldást. Gondolják végig, hogy a munkatársakról beszélnek, de nélkülük: hogyan közlik velük a döntéseket. Milyen együttműködési lehetőségek alakíthatók ki?

 

Surprise (1) és Foam

A Surprise Agency bővíteni szeretné a kínálatát a Foam szolgáltatásával. Gondolják végig, mit tudnának nyújtani az ügynökségnek, milyen áron, hogyan tudnának közös szolgáltatást nyújtani. Minél több ötletet dolgozzanak ki alaposan.

 

Surprise (2) és Mátyás

A Mátyás étterem régi üzleti partnere a Surprise-nak, jól ismerik egymást, több sikeres rendezvényt is szerveztek már együtt. A legutóbbi meglepetésbuliba hiba csúszott: a zárt körűre tervezett, a Surprise által szervezett rendezvényt a Mátyás meghirdette a honlapján és a Fb-oldalán is. Így kétszer annyi vendég jött el, mint lehetett volna, nem fértek be a Mátyás helyiségeibe, felháborodásukkal nagy zajt okoztak, és elrontották nemcsak a díszvendég meglepetését, de szinte az egész vacsorát. A rossz hangulat rányomta a bélyegét az estére. Beszéljék meg a kárpótlási, kárrendezési lehetőségeket. Gondoljanak arra is, mekkora presztízsveszteséget okozott az eset a meglepetésügynökségnek.

 

 

Értékelési szempontok

felépítés, lépések

aszertivitás, magabiztosság (túlzások nélkül)

saját érdekek képviselete

tanult technikák és taktikák alkalmazása (szituációnak megfelelően)

minden megadott szempont figyelembevétele

elért eredmény

időhatékonyság

verbális és nonverbális kommunikáció

udvariasság

 

 

 

Keresés

Google-ajánlat