Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Tárgyalástechnika: vizsgatárgyalás 2013 |
2013. április 23. kedd, 09:50 |
Témák a vizsgatárgyalás(ok)hoz
I.Puzzles designcukrászda – Big Day rendezvényszervező
A Puzzles a Big Dayt kérte fel legutóbb nyitott, budai cukrászdája megnyitójának megszervezésére. A rendezvény jól sikerült, leszámítva azt, hogy a megnyitóra a tervezett 150 vendég helyett mindössze 15 érkezett meg. A kínos eset a sajtóban is megjelent. A Puzzles a Big Dayt, a Big Day a Puzzlest hibáztatja. Mi történhetett? Ki hibázott? Hogyan lehet az anyagi veszteséget helyrehozni? Mit lehet ebből a nagyon kellemetlen szituációból kihozni, hogyan lehet a nem anyagi jellegű károkat (hírnév sérülése) rendezni?
Bourbon kávéház – Csokivarázs kézműves csoki
A Bourbon a Csokivarázst bízta meg a legutóbbi, a kávéházban rendezette 300 fős lakodalom egyedi tervezésű édességeinek elkészítésével. A lakodalmat megelőző lány- és legénybúcsú édességeit, egyedi ajándékait is a Csokivarázs készítette, ezekkel a megrendelő jegyespár teljes mértékben elégedett volt. E próbamunka után kérték fel a csokikészítőket a nagy létszámú esemény édességgel való ellátásával is. A nagy feladattal azonban a csokikészítők nem tudtak megbirkózni: a megrendelt édességek negyede nem készült el időre, fele pedig nem a megfelelő formájú volt, voltak benne szépséghibák. Meg kell tehát beszélni a folytatást, a kárpótlást, mit kér a hibáért cserébe a Bourbon a Csokivarázstól. Ki kell találni, hogyan tudja a két cég a hírnévromlást közösen elkerülni, és hogyan tudják együtt az elégedetlen házaspár megbékíteni, kárpótolni.
Lime Fitness – Lenyomat
A Lime Fitness a Lenyomat nyomdával terveztette és készíttette el 200 darab formaruháját (minden összeállításban: melegítők, pólók, rövidnadrágok, zoknik). Leszállítás után derül ki: A ruhák minőségével kapcsolatban nincsen kifogás, viszont a Lime szerint a ruhák formatervezése nagyon elavult, "öreges", ezért nem fogják tudni eladni a ruhadarabokat az edzőteremben. A forma mellett a szín sem felel meg az elképzeléseknek: az eredetileg elképzelt fehér-citromsárga helyett bordó-rózsaszín lett a domináns színkombináció. Mi történjék az elkészült ruhadarabokkal? Átveszi-e a Lime? Ki kell-e fizetnie? Milyen összeget kell fizetniük, ha igen? Végig kell gondolni az eredeti árat is. Készítenek-e új ruhákat? Ha igen, ezzel a Lenyomatot bízzák-e meg? A Lenyomat ragaszkodjon a ruhák átvételéhez és kifizetéséhez.
II.MárKa nyelviskola – Instru-mental
A nyelviskola zeneterápiát is használ a nyelvoktatásban. Ez természetesen sérti az Instru-mental érdekeit, tiltakozik az általa levédett módszer ilyen jellegű használata ellen (honnan szereztek róla tudomást?). Ajánlják fel viszont szolgálataikat a MárKának. Beszéljék meg, miképpen történjék az együttműködés (például: mikor, hetente hányszor, hány tanárral tud az Instru-mental a MárKában jelen lenni), és ezért, illetve a terápia használatának jogdíjáért mekkora összeget kérnek. A MárKa sokallja az Instru-mental által adott árat. Találjanak kedvező megoldást.
Fagyisziget – PFröccs
A Fagyisziget a sok különleges fagylalt mellett alkoholos frissítőket is árul, például fröccsöt. A PFröccs meg akar jelenni az egyre sikeresebb Fagyisziget hálózatnál is termékeivel, viszont a Fagyisziget ragaszkodik a tradicionális fröccskészítési módszereihez, a vendégek ehhez vannak hozzászokva, az eddigi tapasztalatok szerint a fagyiújításokkal szemben nehezen fogadják el az alkoholos italokkal kapcsolatos változásokat. Próbálja meggyőzni a PFröccs a Fagyiszigetet, hogy célszerűbb lenne az ő termékeit forgalmazni a Fagyisziget teljes hálózatában. Ha a Fagyisziget elfogadja az ajánlkozást, dolgozzák ki a részleteket (mennyiségek, árak, szállítási feltételek, garancia, a Fagyisziget forgalmazási jutaléka a teljes árból stb.). Próbáljanak meg minden szempontot tisztázni, a(z esetleges) későbbi együttműködés érdekében.
SOAP – Paeonia virágbolt
A Paeonia szomszédjába költözik a SOAP. A kezdeti lelkes egymásra találás után kiderülnek a problémák: a virágbolt termékei kókadoznak a SOAP jelenléte óta. A virágboltosok arra gyanakszanak, hogy a SOAP kémiai termékei okozzák ezt. A SOAP tiltakozik, elutasítja a vádakat. A Paeonia kártérítést követel a SOAP-tól; ha a SOAP ezt elfogadja, egyezzenek meg a kártérítés jellegében és mértékében, határidejében. Találjanak mindkét félnek kedvező megoldást a helyzetre.
III.
Star Travel – Best of Clean
Mivel a Best of Clean nagy hangsúlyt fektet a munkatársai motiválására, évente egyszer nagy céges utazást, nyaralást szervez minden kollégájának. Már harmadik éve a Star Travel szervezésében utaznak, így nyaraltak együtt Törökországban, Olaszországban, idén pedig Bulgáriában. A korábbi utakon semmi gond nem volt, elégedettek voltak a szervezéssel, éppen ezért tértek vissza harmadszor is a szervezőhöz. Sajnos a legutolsó úton több probléma felmerült: A busz lerobbant út közben hazafelé, a helyettesítésére küldött pótbuszban előbb nem működött a légkondicionáló, majd az is lerobbant, szerencsére a második lerobbanás a magyar határtól már csupán száz kilométerre történt, ezért az egyik utas családjának buszos vállalkozása eljött az egész csapatért, így jutottak vissza Budapestre. Most találkoznak először személyesen (eddig e-mailben és telefonon folyt az egyeztetés). A Star Travel nem akarja elismerni a felelősségét. A Best of Clean ki akarja fizettetni az ismerős által a mentésükre küldött busz benzinköltségét és a sofőr napidíját, illetve kártérítést is követel az okozott hírnévsérülésért, a kellemetlenségért. A Star Travel nem akar fizetni, mivel a harmadik buszt nem ők rendelték, az már az utasok saját szervezése volt. Próbáljanak meg bírósági per nélkül megegyezni.
Orinoco – Muffin Mánia – Játssz/ma
Az Orinoco, a Muffin Mánia és a Játssz/ma háromoldalú együttműködést szeretne kötni, amely mindhárom szereplő számára előnyös: A Muffin Mánia forgalmazza az Orinoco kakaós termékeit és a Játssz/ma társasjátékainak önálló játéksarkot biztosít üzletében (üzleteiben). Beszéljék meg a részleteket (1. kakaóbabtípusok, mennyiségek, árak, szállítás; 2. játékok típusa, kölcsönzés/vétel módja, ára stb.). A Játssz/ma nemzetközi terjeszkedésre törekszik, ezért célszerű lenne az Orinoco kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerét használnia (az Orinoco ennek nem örül, hogy így fel akarja valaki kívülről térképezni és használni [!] a szerteágazó kapcsolatait), de ha a Játssz/ma megfelelő ellenszolgáltatást ajánl fel cserébe... A Muffin Mánia is segít a mindenkinek kedvező kooperáció kitalálásában. Hát bocs, ez már nagyon kemény dió (vagy mondjam, kakaóbab?) volt...
|