Témaötletek bizonytalan szakdolgozóknak

 

Összegyűjtöttem néhány lehetséges dolgozattémát. 

Tanácsok szakdolgozóknak

 

Konzultációs időpontot e-mailben lehet kérni.

 

augmented reality (+ vásárlási élmények)

mesterséges intelligencia és kommunikáció

gaming kommunikáció

tudománykommunikáció, ismeretterjesztés (áltudományok); kommunikáció a tudományban (tudományos műfajok, absztraktok, tudományos stílus, lektori vélemények elemzése)

a technopesszimizmus vizuális megjelenése

politikai/művészettörténeti/marketing célú mémek

gerontológia; kommunikáció az idősekkel (aging, intergenerációs kommunikáció)

orvos-beteg kommunikáció

tanári kommunikáció

Snapchat mint marketingfelület

valóságshow-k: átlagosság és másság

egy márka web 2.0 kommunikációs stratégiái − nyelvi-kommunikációs szempontból

én-márka a közösségi médiában (ismert emberek vagy hétköznapi emberek), tudatos imázsépítés

celeb-PR és a Twitter

hírek 140 karakterben, tweethírek

a közösségi oldalak mint hírfilterek

a tartalom-közzététel és -megosztás motivációi

virtuális képeslapok, megosztott idézetek, továbbküldött képek

kép-szöveg kapcsolatok: emotikonok, mémek (nemzetközi összehasonlításban), reakciógifek

a mémek mint marketingelemek / mint közösségépítő kép-szöveg konglomerátumok

számítógépes játékok nyelve, gamerkommunikáció

rajongói oldalak nyelvének vizsgálata; fanfiction

új technika − új szavak

a beszélt nyelv grammatikája és a cset

humor a web 2.0-n; nyelvi humor, humor a vizuális kommunikációban

írásjel-használati változások az emotikonok hatására

egy Facebook-oldal nyelvi elemzése; blogok szövegtipológiai szempontból; a tweet mint szövegtípus

egy esemény/személy Twitter-megjelenésének elemzése

gyászhírek és születési hírek a Facebookon; gyászmunka a közösségi oldalakon, Gyertyaláng

pekunialingvisztika: a pénz nyelvészete

norma az interneten, netikett, kommunikett

olvasási/írási stratégiák a nyomtatott/digitális korban

netes akronimák és emotikonok a beszélt nyelvben

hamis logók

citizen journalism Magyarországon

címadás (hírközlő vs. bulvár; lájkgyűjtő oldalak címadási technikái)

urban dictionary

neologizmusok, új szavak szótározása; hapax legomenonok az irodalomban

nyelvi blogok elemzése

a nyelvi tanácsadás háttere

a bottom up lexikográfia, UGC (user-generated content), UCC (user-created content)

a CMC pragmatikája

vandalizmus, trollkodás a wikin

a troll mint szerep

marketolingvisztika (pl. a marketing szaknyelve, befolyásolás/meggyőzés a marketingben, szójátékok a reklámokban, neologizmusok a reklámokban, nyelvi marketingstratégiák, narratív reklámok)

 

 

 

 

A lista folyamatosan bővül.

Módosítás dátuma: 2019. szeptember 17. kedd, 09:10
 

Keresés

Google-ajánlat