Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Témaötletek bizonytalan szakdolgozóknak |
Összegyűjtöttem néhány lehetséges dolgozattémát.
Konzultációs időpontot e-mailben lehet kérni.
augmented reality (+ vásárlási élmények) mesterséges intelligencia és kommunikáció (text-to-speech, text-to-image, LLM) (audio)vizuális manipuláció, deepfake erotikus influencerek tudománykommunikáció, ismeretterjesztés (áltudományok); kommunikáció a tudományban (tudományos műfajok, absztraktok, tudományos stílus, lektori vélemények elemzése) közösségi média és szervezeti kommunikáció diplomáciai kommunikáció protokollkommunikáció, interkulturális kommunikáció a technopesszimizmus vizuális megjelenése politikai/művészettörténeti/marketing célú mémek gerontológia; kommunikáció az idősekkel (aging, intergenerációs kommunikáció) orvos-beteg kommunikáció tanári kommunikáció TikTok mint marketingfelület, a szervezeti kommunikáció eszköze valóságshow-k: átlagosság és másság egy márka web 2.0 kommunikációs stratégiái − nyelvi-kommunikációs szempontból én-márka a közösségi médiában (ismert vagy hétköznapi emberek, közszereplők, politikusok), tudatos imázsépítés celeb-PR és a Twitter hírek 140 karakterben, tweethírek a közösségi oldalak mint hírfilterek a tartalom-közzététel és -megosztás motivációi virtuális képeslapok, megosztott idézetek, továbbküldött képek kép-szöveg kapcsolatok: emotikonok, mémek (nemzetközi összehasonlításban), reakciógifek a mémek mint marketingelemek / mint közösségépítő kép-szöveg konglomerátumok számítógépes játékok nyelve, gamerkommunikáció, gaming kommunikáció, közvetítés (Twitch) rajongói oldalak nyelvének vizsgálata; fanfiction új technika − új szavak a beszélt nyelv grammatikája és a cset humor a web 2.0-n; nyelvi humor, humor a vizuális kommunikációban írásjel-használati változások az emotikonok hatására egy közösségi oldal nyelvi elemzése; blogok szövegtipológiai szempontból; a tweet mint szövegtípus egy esemény/személy Twitter-megjelenésének elemzése gyászhírek és születési hírek a Facebookon; gyászmunka a közösségi oldalakon pekunialingvisztika: a pénz nyelvészete norma az interneten, netikett, kommunikett olvasási/írási stratégiák a nyomtatott/digitális korban netes akronimák és emotikonok a beszélt nyelvben hamis logók citizen journalism Magyarországon címadás (hírközlő vs. bulvár; lájkgyűjtő oldalak címadási technikái, clickbait) urban dictionary neologizmusok, új szavak szótározása; hapax legomenonok (az irodalomban) nyelvi blogok elemzése, nyelvi mémek a nyelvi tanácsadás háttere a bottom up lexikográfia, UGC (user-generated content), UCC (user-created content) a CMC pragmatikája vandalizmus, trollkodás a wikin a troll mint szerep marketolingvisztika (pl. a marketing szaknyelve, befolyásolás/meggyőzés a marketingben, szójátékok a reklámokban, neologizmusok a reklámokban, nyelvi marketingstratégiák, narratív reklámok)
A lista folyamatosan bővül. |
Módosítás dátuma: 2023. március 03. péntek, 13:04 |