Témaötletek bizonytalan szakdolgozóknak

 

Összegyűjtöttem néhány lehetséges dolgozattémát. 

Tanácsok szakdolgozóknak

 

Konzultációs időpontot e-mailben lehet kérni.

 

tudománykommunikáció, ismeretterjesztés (áltudományok); kommunikáció a tudományban (tudományos műfajok, absztraktok, tudományos stílus, lektori vélemények elemzése)

a technopesszimizmus vizuális megjelenése

politikai/művészettörténeti/marketing célú mémek

gerontológia; kommunikáció az idősekkel (aging, intergenerációs kommunikáció)

orvos-beteg kommunikáció

tanári kommunikáció

Snapchat mint marketingfelület

valóságshow-k: átlagosság és másság

egy márka web 2.0 kommunikációs stratégiái − nyelvészeti szempontból

  • én-márka a közösségi médiában (ismert emberek vagy hétköznapi emberek), tudatos imázsépítés
  • celeb-PR és a Twitter
  • hírek 140 karakterben, tweethírek
  • a közösségi oldalak mint hírfilterek
  • a tartalom-közzététel és -megosztás motivációi
  • virtuális képeslapok, megosztott idézetek, továbbküldött képek
  • kép-szöveg kapcsolatok: emotikonok, mémek (nemzetközi összehasonlításban), reakciógifek
  • a mémek mint marketingelemek / mint közösségépítő kép-szöveg konglomerátumok
  • számítógépes játékok nyelve, gamerkommunikáció
  • rajongói oldalak nyelvének vizsgálata; fanfiction
  • új technika − új szavak
  • a beszélt nyelv grammatikája és a cset
  • humor a web 2.0-n; nyelvi humor, humor a vizuális kommunikációban
  • írásjel-használati változások az emotikonok hatására
  • egy Facebook-oldal nyelvi elemzése
  • blogok szövegtipológiai szempontból
  • a tweet mint szövegtípus
  • egy esemény/személy Twitter-megjelenésének elemzése
  • gyászhírek és születési hírek a Facebookon; gyászmunka a közösségi oldalakon, Gyertyaláng
  • pekunialingvisztika: a pénz nyelvészete
  • norma az interneten, netikett, kommunikett
  • olvasási/írási stratégiák a nyomtatott/digitális korban
  • netes akronimák és emotikonok a beszélt nyelvben
  • hamis logók
  • citizen journalism Magyarországon
  • címadás (hírközlő vs. bulvár; lájkgyűjtő oldalak címadási technikái)
  • urban dictionary
  • neologizmusok, új szavak szótározása
  • hapax legomenonok az irodalomban
  • nyelvi blogok elemzése
  • a nyelvi tanácsadás háttere
  • a bottom up lexikográfia, UGC (user-generated content), UCC (user-created content)
  • a CMC pragmatikája
  • vandalizmus, trollkodás a wikin
  • a troll mint szerep
  • marketolingvisztika (pl. a marketing szaknyelve, befolyásolás/meggyőzés a marketingben, szójátékok a reklámokban, neologizmusok a reklámokban, nyelvi marketingstratégiák, narratív reklámok)

 

 

 

 

A lista folyamatosan bővül.

Módosítás dátuma: 2019. március 18. hétfő, 22:28
 

Keresés

Google-ajánlat