Szófelhő
kommunikáció feladat oktatás műhely tehetséggondozás internet digilektus konferencia média stílus módszertan facebook marketing stilisztika barangoló netszótár internetkommunikáció utazás szövegalkotás borkommunikáció infokommunikáció bormarketing bibliográfia stílusgyakorlat kreatív írás digital_communication digilect emotikon tipográfia írásgyakorlat pályázat marketolingvisztika retorika digitális_kommunikáció prezentáció emoticon communication visual_communication önéletrajz visualisation reklám életrajz szövegértés tárgyalástechnika vizuális kommunikáció folyóirat üzleti kommunikáció meme szövegértelmezés vizuális_kommunikáció szövegelemzés énmárka szövegnyelvészet memes vizualitás szöveggondozás
Tréningen készült közösségi szövegek |
2013. május 24. péntek, 13:49 |
A dolgozatok a Tudományos íráskészség fejlesztése tréningen készültek. A szövegek a további javítómunka alapjául, kiindulási pontjául szolgálnak, éppen ezért nem végleges változatok, nem befejezett szövegek. Elkészítésükre a két- vagy háromfős csoportoknak témaválasztással együtt 80 perc állt rendelkezésükre.
A Facebook hatása a főiskolások tanulmányi ügyekkel kapcsolatos kommunikációjára. A BKF Farkasok csoport
1. Bevezetés Esszénkben azt elemezzük, hogy a Facebook milyen hatással van a BKF-es hallgatók tanulmányaikkal kapcsolatos kommunikációjára és tanulási szokásaira. Egyik hallgatói önkormányzatos (HÖK) hallgatónk által alakított zárt tanulmányi csoportban lehetőség van arra, hogy megválaszoljuk egymás kérdéseit, és megoldásokat találjunk a felmerülő problémákra. Dolgozatunkban kitérünk arra is, hogy a csoport működése milyen pozitív és negatív hatással van a hallgatói életre.
2. Tanulmányi kommunikációs csatornák a Facebook-csoport előtt A főiskola által preferált hírközlési módszerek – mint az e-mailek, ETR-üzenetek, hirdetőtáblák és az iskola hivatalos honlapja – nem bizonyultak elég hatékonynak. Kezdetekben egy közös e-mail cím állt a hallgatók rendelkezésére, amelyre jegyzeteket és egyéb tanulmányi segédanyagokat lehetett szabadon fel- és letölteni. Az újítás ellenére a rövidebb, személyes jellegű kérdések megválaszolása továbbra is a Hallgatói Információs Iroda (HII) feladata maradt. A hallgatók számának növekedésével a HII kapacitása nem bizonyult elegendőnek, és erre a problémára a főiskola vezetősége nem talált kielégítő megoldást.
3. A BKF Farkasok
3.1. A csoport megalapítása Ezzel egy időben a Facebook kommunikációs csatorna használata egyre inkább elterjedtté és elfogadottá vált a fiatalok körében. Az ebben rejlő lehetőséget ismerte fel a HÖK-ös hallgatónk, és hozta létre a ma is aktívan működő BKF Farkasok elnevezésű zárt csoportot. A csoporthoz történő csatlakozás meghívásos alapon működik, amit a HÖK által kijelölt adminisztrátorok hagynak jóvá. Tagok azok lehetnek, akik a BKF-en gazdasági szakon folytatják tanulmányaikat.
3.2. A csoportban rejlő lehetőségek Ebben a csoportban lehetőség nyílik egyéni esetekben felmerülő kérdések megválaszolására, információcserére, fájlok megosztására, közös feladat- és problémamegoldásra. Ez jelentősen meggyorsította az információk áramlását a hallgatók között, amihez a kereső funkció nagymértékben hozzájárult. Ennek eredményeként könnyebbé és gyorsabbá vált a zárthelyi dolgozatokra, beadandókra, prezentációkra és vizsgákra való felkészülés.
3.3. A csoport előnyei A csoporthoz tartozás közösségtudatot és biztonságérzetet nyújt a tagok számára, a nagy létszámnak és gyors válaszadásnak köszönhetően, amelyet alátámasztott a csoportban végzett kutatásunk is. A legtöbb pozitív vélemény a vizsga- és tárgyfelvétellel kapcsolatos problémák megoldásával kapcsolatban érkezett. Ez az információáramlási módszer jelentősen és érzékelhetően megkönnyítette a hallgatók életét és a HII munkáját. A HII munkatársaihoz jóval gyorsabban be lehet jutni, és az ott dolgozóknak több idejük és lehetőségük van a telefonos kérdésekre válaszolni. A tanárok elérhetőségei is minden tag részére megtalálhatóvá váltak.
3.4. A csoport hátrányai A fent említett hatások mellett érzékelhetően jelen vannak a negatív tényezők is, mint például a megjelenő információk hitelességének megkérdőjelezhetősége és a felelősség megoszlásának problémája is.
4. Jövőbeli kilátások A Facebook jelenleg rendkívül népszerű és hatékony kommunikációs csatorna, de mint elődjei (MSN, iwiw, MyVip), várható, hogy veszíteni fog népszerűségéből, és egyéb innováció veszi át a szerepét. A főiskolások és egyetemisták mindig megoldást találtak a felmerülő problémákra, és kihasználták az adott lehetőségeket. Ez alapján arra következtethetünk, hogy a Facebook népszerűségének leáldozása után is lesz hatékony módja a főiskolások közötti eredményes információáramlásnak. |