Keresés
A keresés helye:

Keresendő kulcsszó szövegalkotás

Összesen 37 találat.

1. oldal / 2
... összefüggései a Veszprém megyei regionális köznyelvi kutatás eredményei alapján ISKOLAI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS TOVÁBBI KAPCSOLÓDÓ TÉMAKÖRÖK Major Hajnalka Retorika és szövegalkotás Lózsi Tamás A Facebook ...
... összefüggései a Veszprém megyei regionális köznyelvi kutatás eredményei alapján   ISKOLAI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS TOVÁBBI KAPCSOLÓDÓ TÉMAKÖRÖK Major Hajnalka Retorika és szövegalkotás Lózsi Tamás A ...
3. Hungarobox online
(Cikkek/Cikkek)
... szövegértési és szövegalkotási feladatok); a Hungarobox-rendezvényeken elhangzott előadások diái (pdf-ben vagy preziben) és a témában készült publikációk.   Az oldal a hungarobox.eu címen ...
4. Csoportos szövegalkotás: van kohézió?
(Hallgatóimnak/Diákok munkái)
Geráth Júlia feladata alapján készült, papírlehajtós csoportos szövegek   Ó! Milyen szép idő van! Bárcsak kint szaladgálhatnánk a réten! Szeretnék virágot szedni és koszorút fonni belőlük. Majd ...
5. Stílusirányzatok (Márkus Lili)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
...      Szövegalkotás A stílusirányzat jellemzői alapján átalakítandó alapszöveg: Egész reggel szakadt az eső. Azért még erőt vettem magamon és elmentem sétálni. Párizs az esőben is szép. ...
... Andrea) 16.30−16.45 Gercsák Gábor: A térkép szó kifejező ereje 16.45−17.00 Károly Krisztina: Fordítás és szövegalkotás: szövegszintű stratégiák a magyar−angol sajtófordításban 17.00−17.15 Oleg Fedoszov: ...
... lelkész, filológus, a klasszikus nyelvek ismerője előadása a Szóegzegézis és etimológia az egyházi szövegalkotásban címet viselte. A teológiai hermeneutika a megértés tudománya és művészete (vö. Schleiermacher). ...
8. Tehetségnap
(Hallgatóimnak/Kommunikáció: internet és média műhely)
... anyanyelv- és idegennyelv-pedagógiai kutatási tervek, kutatások Ifjúsági épület II/4. 10–14 óra   Lukács Krisztina: A tanári instrukciók szerepe a szövegalkotás fejlesztésében Perge Gabriella: ...
9. Reklámszövegek felettébb hasznos tárgyaknak
(Hallgatóimnak/Diákok munkái)
Négyfülű csésze Gondja van azzal, hogy mindig letörik a csészéje füle? Íme egy forradalmian új megoldás a fületlen bögre problémájára. Bemutatjuk a legújabb technológia szerint készült 4 fülű csészét! ...
10. Szeretem a focit (Ady)
(Hallgatóimnak/Diákok munkái)
Már vénülő lábammal rúgom meg a bőrödet, Már vénülő szememmel követem a reptedet. És törjön 101-szer 100-szor tört rúgás, Elbocsájtalak, elrúglak még egyszer magamtól. Ha hitted, hogy kell még ...
11. Nyelvi szintek stilisztikája (Mazula Krisztina)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
1. Egy olyan párbeszédet kell készíteni, amelynek utolsó mondata: És ezzel végeztünk is. A 3-4 mondatos párbeszédnek 4 különböző hangnemet kell tükröznie: - felháborodás - kérdés/csodálkozás - ...
A jó életrajz alapjai. Mit tegyünk a lyukakkal az életrajzban? Hogyan adjuk meg fizetési igényünket (ha ezt kérik)? A Duden 2012. március 9-i hírleveléből. További ötletek a Bewerbungsmappe című kiadványban. ...
13. Manipuláció (Hegedűs Anita)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
Páros munka. A pár húz egyet a szituációk közül. Ezeket kétféle módon kell előadniuk a pároknak. A pár egyik tagjának manipulálnia kell partnerét, a másiknak csak "egyenesen" szabad érvelnie. A többieknek ...
... és a másodlagos szövegalkotásban. A fordítás eredményeként keletkezett célnyelvi szöveg – Károly Krisztina terminusával – a fordítási szöveg. A fordítás célja az, hogy a másodlagosságot ne lehessen észrevenni ...
15. Facebook, celeb, ambrózia
(Hallgatóimnak/Diákok munkái)
írott/beszélt, monologikus/dialogikus, spontán/tervezett, irodalmi/mindennapi/hivatalos/szónoki Facebok, celeb, ambrózia   1. írott, dialogikus, tervezett, irodalmi Az első variáció a javított ...
16. Szövegösszefüggés (Tóth Lilla)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
1. részfeladat Tanári tevékenység: 3-4 fős csoportokat jelöl ki (a megjelentek számától függően), egy-egy A4-es lapon kiadja a feladatot, elmondja az instrukciót. Instrukció: Írjatok a megadott szavakkal ...
17. Mesefolytató (Gadácsi Krisztina)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
Elkezdek egy mesét mesélni és a diákoknak kell folytatni egyenként, azzal a kikötéssel, hogy mindenkinek más stílusrétegben, -árnyalatban kell folytatnia. Mindenkinek kiosztok egy kártyát előre, amelyen ...
18. Önéletrajz mint szövegtípus (Juhász Dalma)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
A téma az önéletrajz írása, a feladat pedig 8. évfolyamos tanulóknak készült. Az első részben a tanulók megkapják a két önéletrajzot (modern, azaz angolszász-tabelláris és hagyományos, vagyis szöveges ...
19. Örkény-érvelés (Oláh Ilona Kinga)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
Szöveg:   Örkény István: Gondolatok a pincében   A labda egy betört ablakon keresztül leesett az alagsori folyosóra. Az egyik gyerek, a házmesterék tizennégy éves kislánya, lebicegett érte. Szegénykének ...
20. Miért? Okolás (Lucz István Ádám)
(Hallgatóimnak/Módszertani blog)
Rövid eredetmítosz/híradás/sms/reklám/drámai szöveg írása az alábbi témák egyikével: Miért kunkori a malac farka? Miért fehér a hó? Miért hoz szerencsét a kéményseprő? Miért van hosszú nyaka ...
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

Keresés

Google-ajánlat