VLL: vizuális tanulás
2010. december 06. hétfő, 12:01

Egy Manyszi-hír:

2010. december 1-jén volt a BME-n működő, Nyíri Kristóf vezette Vizuális Tanulás Műhelyének (Visual Learning Lab) nemzetközi konferenciája.

Az angol nyelvű konferencián a kép és a tanulás összefüggését vizsgálták a különböző országokból származó előadók. A program változatosságát mutatja, hogy az egynapos rendezvényen többek között szóba került a vizuális retorika (Aczél Petra), az ARC kiállítás a képi retorikai eszközök szemszögéből (Németh Gabriella), a nő kognitív képe a hirdetésekben (Szlávi Anna), a siketek vizuális tanítása (Franz Dotter és Marlene Hilzensauer). Roger Murphy, a nottinghami Visual Learning Lab vezetője követendő példákat mutatott be a vizuális tanulás gyakorlati megvalósításáról képekkel és videókkal bőségesen illusztrált előadásában.

E témakörnél kihagyhatatlan a mozi is, ami most kétszeresen is igaz volt Mullarkey előadására: a hóesés miatt törölték John Mullarkey repülőjáratát, így online konferencia-előadást tartott Skype-on keresztül a 2010-e Temple Grandin című film képelméletéről (a főszereplő nő autista, és azt állítja, hogy úgy lát, mint az állatok).

A kép és a metafora elválaszthatatlanságát jelzi, hogy egy teljes szekció a metaforáról szólt: Kövecses Zoltán a kognitív metaforákról, Nyíri Kristóf a vizuális gondolkodás és a metafora kapcsolatáról, Mikkel R. Haaheim a metafora konstelláció voltáról, Biljana Radic-Bojanic a mentális képekről és a metaforikus szótanulásról beszélt.

A Manyszit az ELTE tanársegédje, Veszelszki Ágnes képviselte. Előadásában a marketing és a PR elméletei felől közelítette meg a Facebook közösségi oldalra feltöltött profilképeket.

 

Keresés

Google-ajánlat