Barangoló
Düsseldorf (2011. augusztus vége és szeptember)
2011. augusztus 28. vasárnap, 19:42

0. és 1. nap

Megérkeztem rendben Düsseldorfba, a következő hónap állomáshelyére.

Nyugat-Ukrajna (2010. március)
2011. január 23. vasárnap, 19:08

A(z ex-)Szovjetunióban jártunk

Úgy terveztük, hogy a hosszú hétvégét Debrecenben töltjük, de egy kicsit tovább csorogtunk az autópályán, és elértünk az ukrán határig, majd tovább Kárpátaljára.

Vásárosnaményban felvettünk egy stoppost: egy hetvenéves kendős nénit. Amíg velünk utazott, elmesélte, hogy Nagyberegen él, átszámítva 17 ezer forint a nyugdíja, félévente kilencven napot jöhet át Magyarországra, itt csokiárulással egészíti ki a nyugdíját. Az aznapi nyeresége ezer forint volt, ebből kétszázat nekünk akart adni a fuvarért, de inkább csak a maradék csokijából fogadtunk el néhányat. A határon gyorsan kipattant a kocsiból, amint meglátta a hat autót előttünk, gyalog gyorsabban átért. Igaza volt: Több mint másfél órát álltunk sorban a magyar–ukrán határon, Beregsurány és Luzhankánál. Több papírt is ki kellett tölteni, a kocsit átvilágították, aztán meg kinevettek minket, hogy szakadó hóesésben megyünk Munkácsra kirándulni...

Amszterdam (2006. január)
2011. január 23. vasárnap, 22:32

A klumpák, sajtok, piros lámpák, füvek városa

Újabb fejezet következik: Amszterdam. Szombaton hajnalban busszal indultunk Hollandiába Bochumból (így több mint három óra az út, de negyedannyiba kerül, mint az egyórás vonatút...), két újonnan beszerzett litván ismerősömmel, egy hallgatag, két szót is alig szóló és egy cserfes, folyton szövegelő lánnyal.

A program egyórás csatornahajózással kezdődött, ez a Grachtenfahrt; most más útvonalon mentünk, mint két éve: a tengeri kikötővel kezdtük, elmentünk a hajót formázó, Amszterdam Titanicjának vagy óriásbékának nevezett, zöld Nemo hajózási múzeum mellett, egy régi kalózhajónál, keresztbe és kasul a Kaizersgrachton és a Heeresgrachton, láttuk Amszterdam legkisebb-legkeskenyebb házát (mindössze egy ablakból áll az egész), az ezerötszáz hídból jó párat láttunk, néhány alatt át is siklottunk. Kellemes kis sétahajózás volt, leszámítva a bent kialakult nyelvi káoszt: női gépi hang négy nyelven (hollandul, angolul, németül és franciául) mondta az információkat, és közben a kapitány hollandul-angolul és németül mondott vicces dolgokat, olykor mondat közben váltva nyelvet, mellettünk egy srác szintén valami angol-német mixnyelven próbált velünk társalogni (na, ez már sokK volt).

Trieszt (2010. szeptember)
2011. január 23. vasárnap, 20:40
Napsütés-csempésző
Őszből nyárba menekültünk a hétvégén. Próbáltam legalább öt kiló napsütést a hátizsákomba bepakolni, de sajnos útközben megszökött. Legközelebb a kofferral próbálkozom, csak attól félek, azt meg elveszik a(z amúgy nem létező) határon...
Jártunk Szlovéniában, Koperben, Isolában és visszafelé Ljlubljanában, de a legtöbb időt Olaszországban, Triesztben és környékén, Duinóban és Muggiában töltöttük. Nem is keserítek senkit, de 34 fok volt, és még a tengerben is tudtunk fürödni. Ezen kívül a legnagyobb élményem a duinói Thurn und Taxis-kastély volt, ahol Rilke a duinói elégiáit írta (Duineser Elegien).
Bővebben...

Málaga és Andalúzia (2017. július)
2017. július 06. csütörtök, 21:27

Az éves anya-lánya utunk ezúttal Andalúziába vezetett.