Barangoló
Horvátország (2005. nyár)
2011. április 03. vasárnap, 13:26
Július végén indultunk tízesben a horvát tengerpartra − az unokatestvéremékkel, egy baráti családdal és egy kedves barátommal (ő lett a cserebogár...). Éjszaka utaztunk, tehát a tájnézés ezúttal elmaradt. Egészen Splitig leautóztunk, ott aztán kompra szálltunk (kompon álltunk es egy dalt is komponáltunk), Brac (kalapos cével) szigetéig, Supetarig meg sem álltunk, onnan pedig néhány perc autózással eljutottunk a kis faluig, Sutivanig.

Szerémség (2012. október)
2012. október 08. hétfő, 13:37

2012. október elején egyetemi szervezésben, tanárokkal és hallgatókkal négynapos nyelvjárásgyűjtő úton voltunk a szerbiai Szerémségben. Ez a terület részben Horvátországban, részben Szerbiában található, mi a szerb részét céloztuk meg.

Prága (2007. április)
2011. január 23. vasárnap, 21:34

Mire jó a tavaszi szünet?

Az ember lánya eljuthat például Prágába, teleihatja magát finom cseh sörrel, és lejárhatja bokáig a lábát, mivel minden látnivalót gyalog akar felfedezni (a várat, az Óvárosi teret körbe-körbe-körbe, hasonlóképpen a Vencel teret, a Kafka-emlékhelyeket, a Josefovot az összes látogatható zsinagógáival, a Mucha-múzeumot és e kedvenc festő legtöbb alkotását a városban, a Szent Vitus-katedrálist kriptáival és 287 lépcsős tornyával, a Károly hidat oda-vissza legalább nyolcszor, és még néhány hidat a változatosság kedvéért), mindeközben filmforgatásba, déli zenés őrségváltásba, éjszakai fotótúrába, orlojos órajátékba csöppenhet.

Róma (2012. július)
2012. július 27. péntek, 13:38

Róma magával ragad, bekebelez, lenyűgöz, ámulatba ejt. Még zsong a fejemben a sok grazie, prego, ciao bella, buon giorno, buona sera, arrideverci... Ötnapos római vakáció.

Heidelberg (2003. november)
2011. január 23. vasárnap, 19:15

A hétvégén Heidelbergben voltunk Rékával (Bochumból indulva). A napunk nagy részét az utazás töltötte ki (6 óra oda, 7 vissza), nem kis izgalmakkal.